Καρουζέλ
Fabri Zoltan
Ουγγαρία, 1955
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Μια ιστορία γνωστή από αρχαιοτάτων χρόνων, για μια όμορφη χωρική που αναγκάζεται από τον πατέρα της να προχωρήσει σε ένα γάμο συμφέροντος. Αυτή η «δυτικοποιημένη» ιστορία γίνεται ο καμβάς για να αναπτυχθεί και ένα ιδεολογικό επιχείρημα για τη ζήτημα της κολεκτιβοποίησης της γεωργίας.
Όπως είναι φυσικό, ο νεαρός άνδρας που σώζει το όμορφο κορίτσι από τον ανεπιθύμητο φεουδάρχη που προορίζεται για μνηστήρας της είναι υποστηρικτής της κολεκτίβας, ενώ ο πατέρας του κοριτσιού, που είναι εξαιρετικά απασχολημένος με τη δουλειά του στα κτήματα και την προοπτική του πλουτισμού, είναι ο μεγάλος χαμένος στο τέλος. Ωστόσο, τα επιχειρήματα του πατέρα για τους κηφήνες και τους τεχνίτες στην κολεκτίβα δεν ανταπαντώνται ποτέ από τον γοητευτικό νεαρό σοσιαλιστή που, στην πραγματικότητα, ασκεί κριτική στη γραφειοκρατία.
Η ενόχληση που προξενεί αυτή η αναποφασιστικότητα στην ανάπτυξη των θεμάτων γίνεται ακόμα πιο έντονη με τον αργό ρυθμό του δράματος και την έλλειψη φαντασίας, πνεύματος και γούστου στην αφήγηση της ιστορίας.
Οι Μαρί Τορότσικ και Ίμρε Σόος, που υποδύονται τους βασικούς χαρακτήρες της ταινίας, στο τέλος δίνουν ένα μήνυμα έμπνευσης και ελπίδας. Ωστόσο, δεν μπορούν να ανατρέψουν τη συνολική εντύπωση που αφήνει η ταινία, που μιλά μια κουλτούρα που καταπιέστηκε, διαστρεβλώθηκε και εκμηδενίστηκε από τα πολιτικά και οικονομικά ρεύματα που ακολούθησαν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1
- Τι πραγματεύεται η ταινία;
- Ποιοι είναι οι κεντρικοί χαρακτήρες της ταινίας;
- Πώς παρουσιάζονται αυτοί οι χαρακτήρες;
- Ποια είναι τα κύρια θέματα της ταινίας και πώς περιγράφονται;
- Τι γνωρίζετε για την ιστορία της Ουγγαρίας τη δεκαετία του ‘50;
- Τι γνωρίζετε για την κολεκτιβοποίηση και το τις αγροτικές κολεκτίβες προλετάριων;
- Ποια σκηνή της ταινίας σας φαίνεται πιο ενδιαφέρουσα και γιατί;
- Με ποιο τρόπο είναι διαφορετικό το τέλος της ταινίας από αυτό του Ρωμαίος και Ιουλιέτα;
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2
ΓΡΑΨΤΕ ΕΝΑ ΔΟΚΙΜΙΟ
Συγκρίνετε τη ζωή στη δεκαετία του ‘50 με τη σημερινή.Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές;
Γράψτε ένα σύντομο δοκίμιο με αυτό το θέμα.
………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3
ΖΩΓΡΑΦΙΣΤΕ
Τι σημαίνει ο κομμουνισμός για σένα; Ζωγράφισε 6 ζωγραφιές σχετικά με αυτό το θέμα.