Σε-ξ-αποστολή

Juliusz Machulski

Πολωνία, 1983

ΣΥΝΟΨΗ

Δύο άνδρες, ο Μαξ και ο Άλμπερτ, ξυπνούν από βαθύ λήθαργο μετά από 50 χρόνια –μετά τον πυρηνικό πόλεμο– σε έναν υπόγειο κόσμο γεμάτο υπερσύγχρονες τεχνολογίες, όπου ζουν μόνο γυναίκες. Οι πρωταγωνιστές μας είναι αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά αποτελούν και μια ερωτική απειλή σ’ ένα σύμπαν όπου οι άνδρες έχουν πέσει σε αχρηστία λόγω της παρθενογένεσης. Όταν βρίσκονται ενώπιον του διλήμματος «αλλαγή φύλου ή θάνατος», ο Άλμπερτ κι ο Μαξ αποφασίζουν να το σκάσουν.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

Juliusz Machulski

Ο Γιούλιους Μαχούλσκι είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός, που ξεκίνησε επίσης ως ηθοποίος (είναι γεννημένος το 1961). Τη διετία 1973-74 σπούδασε Πολωνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Βαρσοβίας. Τη διετία 1984-1985 σπούδασε στην Ακαδημία Τεχνών Cal-Arts της Καλιφόρνιας. Το 1988 ίδρυσε το κινηματογραφικό στούντιο Zebra, όπου διετέλεσε και καλλιτεχνικός διευθυντής. Το 1993 εργάστηκε ως λέκτορας σκηνοθεσίας στο Hunter College της Νέας Υόρκης. Το διάστημα 1989-91 έγινε μέλος της Πολωνικής Επιτροπής για τον Κινηματογράφο. Επίσης, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Πολωνών Σκηνοθετών και μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (EFA). Από το 2005 έως το 2008, αλλά και από το 2011 έως το 2014, υπήρξε μέλος του Πολωνικού Ινστιτούτου για την Τέχνη του Κινηματογράφου.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

  • Vabank (1981)
  • Sexmission (1983)
  • Vabank II, czyli riposta (1984)
  • Kingsajz (1987)
  • Deja vu (1990)
  • V.I.P. (1991)
  • Szwadron (1992)
  • Girl Guide (1995)
  • Kiler (The Hitman) (1997)
  • Kiler-ów 2-óch (Two Killers) (1999)
  • Pieniądze to nie wszystko (2001)
  • Superprodukcja (2003)
  • Vinci (2004)
  • Ile waży koń trojański? (2008)
  • Kołysanka (2010)
  • AmbaSSada (2013)

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΘΥΜΑΤΑΙ

Juliusz Machulski 

«Έψαχνα μια ιδέα για μια ταινία επιστημονικής φαντασίας», λέει ο Γιούλιους Μαχούλσκι για το σενάριο της κωμωδίας του. Τον Οκτώβριο του 1977 βρέθηκα σ’ ένα τρένο για τη Βουδαπέστη, για το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους. Θυμάμαι ακριβώς τι ώρα ήταν, σίγουρα ήταν πριν το τρένο φτάσει στο Κολούσκι, γιατί οι φίλοι μου από το Βουτζ ανέβηκαν εκεί. Διάβαζα ένα βιβλίο με τίτλο Προοπτικές του 21ου αιώνα. Έφτασα στο κεφάλαιο για τη γενετική και εκεί έμαθα για πρώτη φορά στη ζωή μου για την παρθενογένεση. Είχα την αίσθηση πως αυτό ήταν κάτι ενδιαφέρον: μόνο γυναίκες… Τι μπορεί να συμβεί μετά; Χωρίς άνδρες; Τι κόσμος είναι αυτός; Δεν υπάρχει σύγκρουση, όμως, άρα θα πρέπει να υπάρχει ένας άνδρας. Αλλά ένας δεν φτάνει, χρειαζόμαστε δύο για να κάνουμε σχόλια γι’ αυτό τον κόσμο. Αλλά πώς και βρέθηκαν εκεί; Πρέπει κάπως να ταξιδέψουν στο μέλλον. Τους φαντάστηκα να ταξιδεύουν στο διάστημα μ’ έναν πύραυλο για πέντε μόλις χρόνια, ενώ στη Γη θα περνούσαν 60. Μπορούσα ήδη να φανταστώ κάτι τέτοιο… Αλλά, αλίμονο! Κάτι τέτοιο θα ήταν απίθανο με τις συνθήκες του κινηματογράφου στην Πολωνία. Έτσι σκέφτηκα την τεχνητή νάρκωση. Αυτή ήταν μια λιγότερο δαπανηρή λύση!»

Πηγή:

wyborcza.pl/1,75410,17415965,Jubilatka_stulatka_Danuta_Szaflarska_wspomina_filmowy.html

Γιέρζι Στουρ

«Κατά σύμπτωση βρέθηκα να πρωταγωνιστώ στη Σε-ξ-αποστολή», προσθέτει. Ήμουν ο τελευταίος που προστέθηκε στο καστ, όλοι οι υπόλοιποι στους οποίους προτάθηκε ο ρόλος είχαν άλλα σχέδια. Μια μέρα, ο Γιούλιους Μαχούλσκι με συνάντησε στο δρόμο και μου πρόσφερε τον ρόλο του Μαξ, παρά το ότι ο κ. Γιέρζι Καβαλέροβιτς ήταν αντίθετος στην ιδέα. Το επιχείρημά του ήταν πως ήμουν ταυτισμένος με τον «κινηματογράφο της ηθικής αγωνίας», κι έτσι με αυτή την προϋπηρεσία θα έκανα την ταινία πιο σχετική με τα κοινωνικά προβλήματα. Καβαλέροβιτς δεν με ήξερε καλά. Δεν ήξερε για τη δουλειά μου στο καμπαρέ και δεν ήξερε την αίσθηση του χιούμορ που διαθέτω. Έτσι απέκτησα το δικαίωμα να πρωταγωνιστήσω στην ταινία.»

Όλγκιερντ Λουκάσεβιτς

«Ο Γιούλιους Μαχούλσκι δημιούργησε τον ρόλο του Άλμπερτ στα μέτρα μου. Μου είπε για την ιδέα. Είναι μεγάλη χαρά για έναν ηθοποιό να συνεργάζεται μ’ έναν νέο σκηνοθέτη που γράφει, όπως αποδείχτηκε αργότερα, μ’ έναν αρκετά σατιρικό τρόπο. Ήταν ένα αστείο για το άτομό μου – είδε μέσα μου έναν ιδεαλιστή πρόσκοπο και έγραψε μια παρωδία βασισμένη σ’ αυτόν, κι εγώ με χαρά ακολούθησα αυτή την ιδέα.»

Źródło: http://film.interia.pl/wiadomosci/news-seksmisja-25-lat-pozniej,nId,1787357#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Juliusz Machulski

Σενάριο: Juliusz Machulski

Μουσική: Henryk Kuźniak

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Jerzy Łukaszewicz

Ηθοποιοί:

Jerzy Stuhr (Maksymilian “Max” Paradys)

Olgierd Łukaszewicz (Albert Starski)

Bożena Stryjkówna (Lamia Reno)

Hanna Stankówna (Δρ. Τέκλα, Επικεφαλής Γενετιστών)

Beata Tyszkiewicz (Δρ. Μπέρνα, Επικεφαλής Αρχαιολόγων)

Wiesław Michnikowski (η Αυτού Εξοχότης)

Hanna Mikuć (Linda, φύλακας των ανδρών)

Διάρκεια: 116’

Πολωνία, 1983

Χρώμα: Έγχρωμο

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ

1984   Φεστιβάλ Πολωνικών Ταινιών Μεγάλου Μήκους της Γκντίνια: Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, Βραβείο Σκηνογραφίας (Janusz Sosnowski)

1985   Χρυσή Πάπια (βραβείο του μηνιαίου περιοδικού Film) για την Καλύτερη Πολωνική Ταινία της Χρονιάς

REFERENCES

Juliusz Machulski, Hitman, Warszawa 2012, pp. 205-206

Malgorzata Dipont, Trzymajcie sie chlopaki, Zycie Warszawy 1984, no. 122

http://bit.ly/2hzbIQv

http://bit.ly/2h3OHEf

http://bit.ly/2hodq9i

http://bit.ly/2h3BifG

http://bit.ly/2hRaxLo

http://bit.ly/2h3EEPE

http://bit.ly/2gEhoXC

http://bit.ly/2gOn2JU

http://bit.ly/2hzNOnC

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

European Films For Innovative Audience / Designed by Freelance Creative